Jonas Sakalauskas: “99-as LNOBT sezonas – trys premjeros ir išmanioji bilietų platinimo sistema”

 

Lietuvos nacionalinis operos ir baleto teatras paskelbė priešjubiliejinio – 99-ojo savo sezono repertuarą su neeilinėmis premjeromis ir išmaniais netikėtumais žiūrovams. Teatro gerbėjų laukia įspūdinga operos premjera, kurios pastatymui jėgas suvienijo Madrido „Teatro Real“, Toronto „Canadian Opera Company“ ir LNOBT. Bilietai bus platinami išmanios elektroninės sistemos pagalba, jų kainas pati sistema koreguos atsižvelgdama į spektaklių populiarumą. Taigi žiūrovams delsti nerekomenduojama.


2018-2019 m. LNOBT sezone, kuris dėl kitą vasarą planuojamų scenos rekonstrukcijos darbų žada būti pusantro mėnesio trumpesnis už praėjusį, numatomos trys premjeros. Rugsėjo pabaigoje sezoną atidarys vengrų kompozitoriaus Bélos Bartóko vienaveiksmių kūrinių diptikas: baletas “Stebuklingas mandarinas” ir opera “Hercogo Mėlynbarzdžio pilis”. Baletą statys teatro baleto meno vadovas Krzysztofas Pastoras, operą – vengras Csaba Káelis, anksčiau Vilniuje režisavęs spektaklį „Aleksandro puota“. Pagrindinį Hercogo Mėlynbarzdžio vaidmenį B. Bartóko operoje dainuos Kostas Smoriginas.


„Neabejoju, kad operos mylėtojai ypač nekantriai lauks antrosios sezono premjeros – legendinio amerikiečių režisieriaus Roberto Wilsono interpretuojamos Giacomo Puccini operos „Turandot“. Tai bus bendras trijų skirtinguose planetos taškuose veikiančių teatrų – Madrido „Teatro Real“, Toronto „Canadian Opera Company“ ir LNOBT pastatymas. Pasaulinė R. Wilsono statytos „Turandot“ premjera lapkritį planuojama Madride, o vilniečiai jos sulauks kovo pradžioje. Sutartyse su operos statytojais beliko suderinti paskutines detales“, – teigia LNOBT generalinis direktorius J. Sakalauskas, primenantis, kad R. Wilsonas prieš 11 metų Lietuvoje puikiai užsirekomendavo įspūdingu Johanno Sebastiano Bacho oratorijos „Pasija pagal Joną“ sceniniu pastatymu. Kaip ir tąsyk, amerikiečių teatro legenda pats ketina imtis ne tik režisieriaus, bet ir scenografo bei šviesų dailininko užduočių.


Trečioji premjera balandžio pabaigoje užbaigs 99-ąjį LNOBT sezoną. Tai bus lietuviškų vienaveiksmių baletų triptikas, kuriame savo naujus darbus pristatys „Kūrybiniuose impulsuose“ subrandinti lietuvių choreografai Živilė Baikštytė, Edita Stundytė ir dviejų „Auksinių scenos kryžių“ laureatas Martynas Rimeikis.


Pirmenybė lietuvių operos atlikėjams


Kitą sezoną teatre dažniau girdėsime dainuojant žymius lietuvių solistus. Kristian Benedikt (Vaidas Vyšniauskas) debiutuos G. Verdi operos „Don Karlas“ pagrindiniame vaidmenyje, Edgaras Montvidas pirmąkart atliks Rudolfo partiją LNOBT repertuaro „Bohemoje“, o Vokietijos miesto Sarbriukeno teatre jau du dešimtmečius dirbantį tenorą Algirdą Drevinską turėsime galimybę išgirsti ir „Traviatoje“, ir „Idomenėjuje“. Figaro vaidmeniu operoje „Sevilijos kirpėjas“ LNOBT debiutuos pirmojo tarptautinio Virgilijaus Noreikos dainininkų konkurso laureatas baritonas Modestas Sedlevičius, baigęs Milano „La Scala“ teatro akademijos stažuotę. Justina Gringytė sugrįš į operą „Kapulečiai ir Montekiai“, o Merūnas Vitulskis – į operą „Madam Baterflai“.


Daugiau lietuvių operos talentų atrasti padės prie LNOBT komandos prisijungiantis profesorius Vladimiras Prudnikovas, kuris taps teatro vokalo konsultantu. „Naujasis teatro vadovas siekia pritraukti į nacionalinę operos sceną kuo daugiau perspektyvių Lietuvos solistų, kad jie ilgiems metams neišvyktų dirbti į užsienio teatrus. Vertėtų pamąstyti ir apie tokį operos repertuarą, kuriame patys gabiausi lietuvių dainininkai turėtų galimybę atsiskleisti. Dabartinio repertuaro spektakliams irgi reikia patyrusios budrios ausies, todėl savo pastebėjimais iš teatro salės stengsiuosi padėti tobulėti operos trupei“, – teigia V. Prudnikovas.


Prie dirigento pulto LNOBT spektakliuose išvysime daugiau jaunų veidų. Šalia teatro „senbuvių“ – Roberto Šerveniko, Martyno Staškaus ir Juliaus Geniušo orkestrinėje dažniau stovės Modestas Barkauskas, pernai tarptautiniame Grzegorzo Fitelbergo dirigentų konkurse pelnęs “Bronzinę batutą”, ir vis labiau savo jėgomis pasitikintis Ričardas Šumila. Laiko LNOBT spektakliams savo darbų tvarkaraštyje sugebės atrasti ir įvairiuose Europos teatruose laukiamas Modestas Pitrėnas, o po „Kapulečių ir Montekių“ premjeros lietuvių publikos simpatijas užkariavęs italas Sesto Quatrini diriguos ne tik šios operos, bet ir „Sevilijos kirpėjo“, „Traviatos“ bei „Bohemos“ spektaklius.


Bilietų kainas įtakos paklausa


„Tarp premjerų planuojame daug kitokių renginių, apie kuriuos pranešime vėliau. Įsigijome išmaniąją elektroninę bilietų pardavimo sistemą (iš anksto atsiprašome žiūrovų dėl galimų techninių nesklandumų), rudenį turėtų pradėti veikti ir naujos kartos teatro interneto svetainė. Dar viena džiugi žinia, kad Vilniaus miesto savivaldybė vasaros metu ketina sutvarkyti teatro pastato aplinką: bus rekonstruojamas šalia esantis fontanas, klojamos naujos plytelės. Taigi rudenį pasitiksime žiūrovus ne tik iš vidaus, bet ir iš išorės gerokai labiau pasitempę“, – žada J. Sakalauskas.


Teatro mylėtojams, besidomintiems būsimojo sezono bilietais, patariama jų įsigijimo ilgam neatidėlioti. Mat šią savaitę pradėjusi veikti išmani teatro elektroninė bilietų pardavimo sistema pasižymi Lietuvoje kol kas neįprasta funkcija: ji geba pati periodiškai koreguoti bilietų kainas, atsižvelgdama į stebimą konkretaus renginio paklausą. Taigi bilietai į didžiausio auditorijos susidomėjimo sulauksiančius renginius, artėjant spektaklio datai, darysis vis brangesni.


„Naujojo sezono akcentas – judėjimas link vakarietiškos repertuaro formavimo tradicijos, kuri operos pasaulyje neretai vadinama itališku terminu teatro stagione. Jo esmė ta, kad repertuaro pagrindą sudaro didesni vieno pastatymo spektaklių blokai, o ne kasdien keičiami skirtingų pavadinimų spektakliai. Žinoma, Vilnius nėra toks didmiestis, kuriame būtų galima rodyti 10-15 tų pačių vaidinimų iš eilės, tad mūsų blokai bus smulkesni – vos po keletą spektaklių. Tarkime, spalį tris kartus rodysime operą „Sevilijos kirpėjas“, lapkritį – baletą „Procesas“ ir t.t. Stebėsime, kaip į šią naujovę, leidžiančią taupyti teatro išteklius, reaguos teatro publika. Tikimės, kad tai padės užtikrinti aukštesnę spektaklių kokybę, nes solistai bei kiti atlikėjai turės galimybę ilgėliau susitelkti ties vienu konkrečiu scenos veikalu“, – pabrėžia LNOBT vadovas J. Sakalauskas.

Parašykite komentarą